Aberdeen köper handelsfastighet i Svågertorp

Aberdeen Asset Management förvärvar handelsfastigheten Gylfe 4 i Svågertorps handelsområde i Malmö från Anowa Fastigheter AB för fastighetsfonden AP Nordic Investments räkning. Fastigheten har nyligen genomgått en omfattande ombyggnation. Den har en uthyrningsbar area om 7 550 kvm och är uthyrd till Jula, Rusta, Granngården och Electrolux Home.

- Vi är mycket nöjda över detta förvärv, vilket är det fjärde förvärvet på kort tid för AP Nordic Investment. Fonden ska investera i fastigheter med stabila kassaflöden och hög teknisk standard i tillväxtregioner i de nordiska länderna. Vi ser fram emot fortsatta investeringar i linje med den strategin, säger Lina Alvemur, Fund Manager på Aberdeen.

- Fastigheten Gylfe 4 passar bra in i fondens investeringsprofil. Svågertorp är ett väletablerat handelsområde som i kombination med de välkända hyresgästerna i fastigheten ger goda förutsättningar för ett stabilt kassaflöde. Vi söker aktivt fastigheter att förvärva inom segmenten kontor, handel, logistik och bostäder i Stockholm, Göteborg, Malmö och regionstäder för flera kunder, säger Magnus Kenning, Head of Transactions i Sverige.

MAQS, PWC och Sigma Civil har varit rådgivare åt Aberdeen i denna affär.

Kontaktpersoner för mer information:

Magnus Kenning
Head of Transactions, Sweden, Aberdeen Asset Management