Aberdeen köper handelsfastighet i Norge för ny fond

Aberdeen Asset Management har köpt handelsfastigheten Ingeniør Rydbergs Gate 114 i Drammen, Norge, för fastighetsfonden AP Nordic Investments räkning. Fastigheten har en uthyrningsbar area om 7,670 kvm och är fullt uthyrd, med möbelaffären Bohus som huvudsaklig hyresgäst.

• Det är med stor glädje vi genomför detta förvärv som är den första investeringen för vår nylanserade nordiska fastighetsfond AP Nordic Investment. Fonden ska investera i fastigheter med stabila kassaflöden och hög teknisk standard i nordiska tillväxtregioner. Den här handelsfastigheten med sina långa hyresavtal passar utmärkt in i den investeringsstrategin, säger Lina Alvemur, Fund Manager på Aberdeen.
  • Vi ser många intressanta affärsmöjligheter i marknaden och vi letar kontinuerligt nya investeringar på den nordiska marknaden till våra kunder. Denna fastighet är en av flera från vår intressanta pipeline och vi jobbar mot att genomföra ytterligare förvärv inom kort, säger Magnus Kenning, Head of Transactions Sweden, Aberdeen.

Kontaktpersoner för mer information och bildmaterial.

Magnus Kenning
Head of Transactions, Sweden, Aberdeen Asset Management