Globala experter i ny finanspodd

Aberdeen Asset Management lanserar podcasten ”Touchdown Aberdeen” där internationella experter inom fond- och kapitalförvaltning intervjuas i samband med besök i de nordiska huvudstäderna.

Podcasten ”Touchdown Aberdeen” har tagits fram för att lyfta fram internationell kunskap inom fond- och kapitalförvaltning till lyssnare i Sverige och Norden.

I halvtimmeslånga intervjuer samtalar Kristina Najjar-Wahlgren, nordisk affärs-utvecklingschef på Aberdeen Asset Management, med gästande experter från Aberdeens olika kontor runt om i världen.

– Vi besöks regelbundet av experter från Aberdeens olika kontor som kommer hit för att träffa våra kunder och de ligger i framkant när det gäller kunskap om olika tillgångsklasser. Som experter kan de ge mig aktuella perspektiv och synpunkter på allt ifrån de senaste makrotrenderna till specifika tillgångsklasser, som även kan vara intressanta för en bredare målgrupp. Därför gör vi nu en podcast där vi samlar deras kunskap och expertis, säger Kristina Najjar-Wahlgren.

De två första avsnitten av podcasten ”Touchdown Aberdeen” kan höras på nedanstående länk: https://soundcloud.com/ aberdeen nordics

För mer information vänligen kontakta:

Lena Ellertsson Freedman