Boggi Milano etablerar sig vid Stureplan

Boggi Milano tecknade nyligen avtal om en flaggskeppsetablering längs stråket från Stureplan till Östermalmstorg. Det blir det italienska modeföretagets första skandinaviska etablering. Det är i hörnet av Sturegatan och Humlegårdsgatan, i SEB Trygg Livs fastighet Humlegården 57, som butiken på cirka 300 kvadratmeter ska etableras. Planerad öppning är mars 201.

Butiksytorna i Humlegården 57 är nu fullt uthyrda och Boggi Milanos närmsta grannar blir Filippa K Man och Morris. I grannfastigheten Sperlingens Backe 30, som även den ägs av SEB Trygg Liv, är nya butiker etablerade sedan ca 1,5 år; Gant Rugger, Maria Nilsdotter, Eton, Morris, Luciano Padovan och Crockett & Jones. Största hyresgäst är restaurangen Taverna Brillo som ägs av Svenska Brasserier.

”Vi är mycket nöjda med att ha signerat det här avtalet med Boggi Milano. Tillsammans med övriga hyresgäster har vi nu en stark bas för att fortsätta att skapa ett levande och attraktivt stråk i en tidlös stil. Utbudet skall präglas av premiumvarumärken och handlare som riktar sig till den publik som rör sig i området” säger Jens Linderstam, ansvarig för retail och fastighetsutveckling på Aberdeen Asset Management.

”We are very pleased with finally finding the right location for entering Stockholm and Scandinavia. Soon the Swedish gentleman does not have to travel abroad in order to visit our store. Sweden is the market of reference amongst the Scandinavian countries for Boggi Milano, characterized by savvy and fashion oriented consumers and young, aspiring professionals. We have further expansion plans for the North of Europe – Denmark first, followed by Oslo and Norway” säger Paolo Selva, Development Manager på Boggi Milano.

Konceptet för stråket är personlig handel med en tydlig inspiration från europeisk storstadsmiljö. Utbudet är klassiskt men tidsenligt och kompletterar Bibliotekstan och NK. Inspirationskällor är bl a Kronprinsensgade i Köpenhamn och Jermyn Street i London. Aberdeen Asset Management ansvarar för koncept och uthyrning av handels- och restaurangytorna. JLL har varit tenant rep för Boggi Milano.

Jens Linderstam, Chef retail & fastighetsutveckling, Aberdeen Asset Management
Tel: 08-412 86 18, e-post: erik.jens.linderstam@aberdeen-asset.com