Aberdeen hyr ut 840 kvm till King på Sturegatan 10

Aberdeen har hyrt ut ca 840 kvm till reklambyrån King i SEB Trygg Livs fastighet Humlegården 57 på Sturegatan 10 i Stockholm. King hyr de två översta planen i fastigheten och flyttar in i december i år.

Vi är stolta över att kunna erbjuda King fantastiska kontorslokaler i ett av Stockholms mest attraktiva lägen, mitt emellan Stureplans puls och Humlegårdens grönska. Sturegatan 10 är en funktionalistisk fullträff som renoveras till toppmodern standard för hyresgäster av högsta dignitet, säger Erik Skalin, uthyrningschef på Aberdeen Asset Management.

Sturegatan 10 omfattar totalt 6 500 kvm fördelat på 7 plan som blev vakanta i början av året. Huset är ritat av arkitekten Björn Hedvall och var ett av de första exemplen på funktionalistisk arkitektur i Stockholm när det byggdes 1930. En smal L-formad pelarbyggd huskropp ger mycket yteffektiva lokaler med bra ljusinsläpp till alla kontorsplatser. Den tekniska standarden är hög vilket ger god klimatkomfort. Fastigheten är miljöcertifierad som Green Building.

Läs mer om fastigheten på www.sturegatan10.se

Erik Skalin, Fund Manager, Aberdeen Asset Management